Prezentace odborníků z Fakulty elektrotechniky a informatiky (FEI) a Fakulty strojní si vyslechlo přes 120 odborníků automobilky. Výsledkem setkání jsou i předběžné dohody na nových spolupracích.
„Měl jsem obrovskou radost jak z velkého zájmu automobilky o naše expertízy, tak z pozitivního ohlasu na akci. Prezentovali jsme to nejlepší, co můžeme našim průmyslovým partnerům nabídnout, odvezli jsme si konkrétní náměty na další spolupráci a předjednali několik nových zadání na konkrétní spolupráci pro experimentální vývoj nových výstupů,“ uvedl vědecký ředitel IAL Petr Šimoník z FEI.
V pěti programových blocích akademici hovořili například o pokrocích ve vývoji moderních automobilových systémů a technických prostředků pro vývoj a testování ADAS a automatizovaného řízení, softwarově definovaných vozidlech, zpracování obrazu, využití umělé inteligence a strojového učení pro výrobní a logistické procesy, pokročilém zpracování signálů s využitím AI a ML či digitálních dvojčatech pro procesy a automatizace ve výrobním procesu. Nechyběly ani informace týkající se aplikačního managementu nebo pre-processingu, processingu a post-processingu pro aditivní výrobu.
Škoda Auto patří k významným partnerům FEI VŠB-TUO, o čemž svědčí společné projekty, které podporují výuku zaměřenou na praxi. „Spolupracujeme při vývoji nových technologií v oblasti asistenčních systémů, dalším příkladem úspěšné spolupráce jsou unikátní laboratoře umělé inteligence AIM Lab a pokročilého zpracování signálů Signal Lab, které jsou zaměřené na výuku, vývoj a datové analýzy, umělé inteligence a strojového učení,“ připomněl děkan Fakulty elektrotechniky a informatiky Jan Platoš. Zástupci Škoda Auto si prohlédli FEI a testbed CPIT-TL3 na konci loňského roku.
Text: Martina Šaradínová, PR manažerka projektu REFRESH
Foto-zdroj: Škoda Auto