Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Poslední a nejprestižnější závod zvládl tým formule se ctí

Poslední a nejprestižnější závod zvládl tým formule se ctí
Závodní sezónu zakončil tým okolo ostravské formule účastí na nejprestižnějším podniku soutěže Formula Student v Německu. „Už jen kvalifikace znamená velký úspěch. Nám se povedla poprvé v historii a moc jsme se těšili, až změříme síly se závodní elitou,“ popsal kapitán týmu Zdeněk Petera z Fakulty strojní. Jak tohle porovnání dopadlo?

Studenti z týmu Formula TU Ostrava se na posledním, a zároveň nejtěžším závodě letní sezóny rozhodně neztratili. Celkově brali 15. místo v konkurenci 27 týmů závodících s formulemi na spalovací nebo hybridní pohon. A na kontě mají také několik dílčích úspěchů, byť ani jednu „bednu“. Velký posun oproti předchozímu závodu zaznamenali například v kategorii Business Plan Presentation, který naznačuje návrat k loňské dominanci v této kategorii. „Holky neuvěřitelně zabraly, a nakonec za svou prezentaci byznys plánu získaly krásné šesté místo,“ neskrýval nadšení Petera.

Žádnými velkými ambicemi se přitom ostravští před odjezdem na prestižní závod nesvazovali. „Všichni nás strašili těžkými technickými přejímkami, takže já osobně jsem měl cíl je zvládnout, zúčastnit se všech disciplín a celkově se pokud možno umístit v lepší polovině naší kategorie,“ uvedl kapitán Petera. Technickou přejímkou prošli podle jeho slov jako nůž máslem, a to i přesto, že se těsně před odjezdem opět potýkali s technickými problémy. „Dali jsme si noční směnu a měnili motor,“ přiznal Petera.

Dynamické disciplíny zvládl tým všechny až na jednu výjimku – vytrvalostní závod Endurance. Podle kapitána byla na technicky náročné trati velká „úmrtnost“ formulí, což se nevyhnulo ani jejich Vectoru 08, který už po výměně pilotů vinou vadné elektroniky nenastartoval. Ve zbytku závodních disciplín se ale týmu vesměs dařilo – většinou se umístil v polovině startovního pole.

Celkové patnácté místo asi není důvodem k velkému jásání, není ale ani v kontextu úrovně závodu v Německu a složení ostravského týmu, v němž momentálně převládají nováčci, žádnou ostudou. „Soutěž Formula Student má více než padesátiletou historii. Začínala v USA, ale pak otěže převzalo Německo a nastavilo nejvyšší laťku v celé Evropě,“ vysvětloval Zdeněk Petera. Patrný je pak podle něj značný posun k elektromobilitě a tlak Německa na toto směřování. Čísla hovoří jasně – zatímco v kategorii spalovacích a hybridních motorů soutěžilo sotva třicet celků, elektrických vozů bylo na trati více než sedmdesát. Letos to navíc bylo naposled, co se německého závodu mohly „spalováky“ a „hybridy“ vůbec zúčastnit.

Kam se tedy tým Formula TU Ostrava příští rok posune? Nechme se překvapit.

Vloženo: 11. 10. 2023
Kategorie:  Aktuality
Útvar: FS - Fakulta strojní
Zpět