Po první soutěži v holandském Assenu se tým vrátil plný odhodlaní připravit vůz na další štaci a dohnat zanedbané testování na trati. „Díky bleskové pomoci pana Trefila z Katedry obrábění, montáže a strojírenské metrologie se nám podařilo opravit problémy, které nás potkaly při prvním závodě. Na zkušebním okruhu jsme díky tomu najeli asi 100 závodních kilometrů,“ kvituje s povděkem kapitán týmu Zdeněk Petera. Od Maďarska, kam se tým podíval po pěti letech, si tedy podle jeho slov slibovali více.
Technickou přejímku zvládl tým okolo Vectoru 08 tentokrát bez problémů. Proces se ale protáhl natolik, že studenti museli vynechat jednu dynamickou disciplínu – skidpad. V našlapaném časovém harmonogramu naopak splnili všechny statické disciplíny a brali dvakrát deváté, jednou patnácté místo. „Nedařilo se nám při prezentaci byznys plánu, kde jsme loni končívali často na prvních třech místech. Máme co zlepšovat,“ hodnotí kriticky Petera.
V dynamických disciplínách to týmu naopak cinklo – sic jen jednou. Bronz získali v kategorii Akcelerace na 75 metrů. A zatímco závod v autokrosu pilot sice dokončil, ale nakonec byl diskvalifikován kvůli malému úniku brzdové kapaliny, finálovou disciplínu Endurance už tým vůbec dojel. Na vině byly potíže s elektroinstalací. V celkovém hodnocení vybojovali ostravští studenti jedenácté místo v konkurenci dvaadvaceti celků závodících s formulí na hybridní nebo spalovací motor. „Není to žádná velká sláva, ale i tak jsem vděčný. Za to, že tým začíná zase fungovat a nováčci se rychle učí. Myslím si, že do budoucna máme opravdu dobré vyhlídky a naději na úspěch,“ shrnuje Zdeněk Petera, šéf týmu, který se po Maďarsku vydal ještě na závod v Německu.