V mezinárodních soutěžích Formula Student se každý rok porovnává na 800 týmů z celého světa. Soutěžící to ve velké konkurenci nemají vůbec jednoduché – aby mohli doufat v dobré umístění, musí splnit přes 100 přísných bezpečnostních pravidel konstrukce vozu. Ostravský tým bývá na závodech v Maďarsku, Itálii i na domácí půdě v českém Mostě úspěšný, většinou se v kategorii vozů se spalovacími motory umisťuje v první stovce více než 600 účastníků z celého světa.
Statické vs. dynamické disciplíny
Věděli jste, že ještě před samotnými závody musí tým před porotci obhájit konstrukci svého vozu nebo vypracovat byznys plán pro potenciální investory? Pak už je čekají dynamické disciplíny – akcelerace na 75 metrů, kvalifikační autokros a hlavní závod na 22 kilometrů.
Co obnáší vývoj formule?
Studenti pracují sami a většinu komponent vyvíjí bez pomoci. Sami navrhli například chlazení kapalin motoru nebo pneumatické řazení převodových stupňů. Navrhli a vyrobili sání motoru a výfukových svodů. Zabývali se také výpočtem a návrhem bezpečnostních deformačních prvků vozu. K vývoji a výrobě mnohých částí vozu však tým využívá profesionálního vybavení, cenných rad a finanční podpory partnerských firem.
VECTOR 06
- monopost ostravského týmu z VŠB-TUO postavený podle přísných pravidel mezinárodní soutěže
- váží 205 kg a je vybaven motorem Yamaha FZ6 o výkonu 69 kW
- obouvá závodní pneumatiky Continental 205/XX/R13 vyrobené na míru pouze pro tým Formula Student Ostrava
- základem je trubkový prostorový rám z chrom-molybdenových trubek
- plastové a kovové díly vozu studenti vyrobili na 3D tiskárnách
- aerodynamické prvky jsou vyrobeny ruční laminací z kompozitních materiálů
VECTOR 07
- na konci roku 2021 začal tým vyvíjet již 7. monopost studentské formule
- s tímto vozem se tým zúčastní závodů v Nizozemí a Česku
- tým také začíná s vývojem hybridního pohonu. Pravidla totiž nové umožňují, aby spalovacímu motoru pomáhal elektromotor
- rollout, slavnostní představení 27. 5. 2022
VECTOR 08
- monopost pro rok 2023
- vybaven motorem Yamaha FZ6 o výkonu 69 kW, palivo: RON 98
- třístupňová převodovka, sekvenční řazení pomocí pádel pod volantem, diferenciál Drexler
VECTOR 09
- připravovaný monopost pro rok 2024