Článek detailně popisuje úspěšnou spolupráci s firmou Maxion Wheels, která se specializuje na výrobu automobilových kol, zaměřenou na inovativní návrh nosiče kol pro jejich dopravníkové systémy.
V rámci tohoto projektu byly využity topologické optimalizace a moderní přístupy 3D návrhu k dosažení co nejlehčího nosiče kol. Nově navržený nosič je nyní ve firmě Maxion Wheels aktivně využíván a díky jeho snížené hmotnosti, která je zásadní pro efektivní provoz dopravníkového systému, bylo dosaženo významných úspor.
V dopravníkovém systému Maxion Wheels je použito celkem 176 těchto nosičů kol. Díky nižší hmotnosti nosičů došlo k výraznému snížení spotřeby elektrické energie. Během 50 týdnů se spotřeba snížila z původních 6208 kWh na 3200 kWh, což představuje úsporu 48,5 % elektrické energie. Tato úspora má také pozitivní dopad na snížení emisí CO2, kde při nepřetržitém provozu po dobu 50 týdnů činí úspora 1931 kg CO2.
Kromě úspor energie a emisí má snížená hmotnost nosičů také pozitivní dopad na opotřebení dílů a intervaly údržby, včetně lepší a jednodušší manipulace s nosičem.
Závěry tohoto projektu, které potvrzují efektivnost a ekologický přínos nově navrženého nosiče kol, byly podrobně popsány v článku v časopise Applied Sciences.
Jsme hrdí na tuto spolupráci a věříme, že přinese další pozitivní dopady jak pro naši katedru, tak pro naše kolegy, partnery a v neposlední řadě také pro životní prostředí.